Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-07, 14:49   #11
tiril
Passiv

Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hey hey, nå må vi snakke norsk her! Birkelundstoppen? Sædalen? Mindeområdet? Ligger dette innunder noen av disse bydelene? Jeg prøvde å søke på finn.no, men ble ikke veldig mye klokere.

Hva heter disse bydelene da? Er Fyllingsdalen en bydel?

Med sentralt tenkte jeg sånn ca max 5 km fra sentrum. (Hva er sentrum? Den blå steinen?)

Fyllingsdalen er en bydel ja. Litt slum synes eg då...(sorry)Men veldig sentralt! Rett gjennom en tunnell så er du midt i byn.

Birkelundstoppen,er endestoppet for 2 bussen. Ligger i enden av Landås og i starten på Fana bydel. Skal du inn til Sædalen tar du av ved Birkelundstoppen. På veg inn til Sædalen passere du Nedre Nattland sitt nye bu område. Ikkje særlig koslig synes eg, nede i ei gryte...

Sædalen er "langt"inne i en dal...Heller ikkje min favorittplass..Midt mellom Birkelundstoppen og Sædalen kan du derimot svinge opp til venstre. Der oppe i bakkane byggast det en del. Øvre Sædalen og Renen er kjempekoslig!!! Då er du på fjellet,og det er berre en kjapp spasertur til Nattlandsfjellet(som eg synes er kjempeflott,men veldig stille og roleg."Fint strøk").
Bur du oppe i Øvre Sædal/Renen må du gå ca 10 min og ta 22/100 bussen til og fra byn. Tar ca 45 min å komme seg til byn med den. Litt kjipt.
Eller gå til birkelundstoppen og ta 2 bussen derifra.

Synes Sandviken er nydelig!!! Det er stort og en del av Sandviken er i gå avstand.

Møhlenpris er og litt slum,tross en del nybygg ved puddefjordsbrua.

Kalfaret er nydelig,Starefossen fantastisk(ligg under Fløyen på en måte)!!!

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.