Sv: Valla - kva er det med den dama ...?
Opprinnelig lagt inn av tiril, her.
Nemlig! Ho framstår berre meir og meir patetisk. Kvifor ikkje legge seg flat? Neida,alt er alle andre sin feil,alle er dumme og ho gjere jo absolutt ingen ting feil i sine auge. Ho bør få seg eit par nye briller! Det blir jo berre verre og verre!
Hva om hun rent faktisk ikke har gjort noe galt? (Annet enn dårlig mediehåndtering da saken eksploderte og hatt tillit til noen granskere) Jeg påstår det ikke, men siden jeg ikke kjenner saken som en av de innvolverte så tillater jeg meg å stille meg det spørsmålet. Hva om det er slik at det er Yssen som er den som har kludret til og konstruert hele konflikten? Skal Valla legge seg flat også da?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg forstår godt at hun vil fortelle sin side av denne historien. Jeg tror hun er en hurpe, men det visste man da for pokker da hun fikk vervet. Og alle syns det var tipp-topp så lenge det førte til kjemperesultater.
De som kommer dårligst ut av hele greia er en ryggradsløs LO-organisasjon som først ikke gjorde noe som helst for å hindre denne påståtte "mobbingen", og så snudde helt om og ropte Korsfest-Korsfest når VG sa de skulle gjøre det. Feigt, rett og slett. (Det sier sitt når de som fikk den "hemmelige" rapporten satt i rommet der de fikk den utdelt, skummet gjennom så raskt de kunne og så sms-et det forteste de rakk til journalister).
(Og ER det mobbing å bli forbannet på noen som ikke gjør jobben sin? Sånn på generelt grunnlag?)
Veldig godt skrevet!
Og dette fører meg til spørsmålet om dette ikke hele saken kan bunne ut i at Valla faktisk har forsøkt å ta tak i at Yssen ikke gjorde jobben sin? Hvordan kan det være mobbing? Den som blir irrettesatt eller korrigert kan kanskje oppleve det som ubehagelig og trakkasering, men vil den subjektive opplevelsen av det alltid være det som blir det objektive korrekte? Ikke etter min mening.
Personlig vil jeg ikke mene så fryktelig mye om saken annet enn at jeg skjønner at den har flere sider enn hva som noen gang kommer til å komme frem i media.
Valla har vært en utrolig sterk LO leder og hun har stor ære for at sykelønnsordningen forsatt består.
|