Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når åpne julegavene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 15:12   #10
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når åpne julegavene?

Tradisjonen er at vi åpner gavene etter bordet er ryddet og desserten er fordøyd.
Kommer litt an på hvor vi er.

I år vil jeg se an gave mengden å sjekke om det er nødvendig og fordele gavene utover dagen.
Hos oss er det ikke jul før 17.00 Frem til det er det tegnefilmer og julesokk.
Gavene ligger under treet men alle vet at det er etter middag.

Feirer vi med svigerfamilien så gruer jeg meg ALLTID.
Der får en og en gave og ALLE sitter å ser på hver enkelt åpner gavene sine.
Det har resultert at jeg ikke har gaver til meg selv under treet.
Ingen har med hva jeg får av mine venninner og familie så sant de ikke er til stedet.
Liker ikke å bli sett på nå jeg åpner pakker, fra svigerfamilien så får vi felles gaver av dem så gubben får jobben med å åpne gavene.

Det ble litt sure hos min yngste svigerinne en gang vi feiret hos meg.
Hun SKULLE åpne alle gavene sine foran alle og ingen andre skulle åpne samtidig.. Hun hadde kanskje 30 gaver fra venner og familie.

Jeg sa klart i fra at hos oss følger vi vår tradisjon, når vi er hos dere er det deres tradisjon som gjelder.
Hun ble litt snurt,men kvelden gikk smertefritt.

Her deler vi gavene ut alle gavene først og når det er tomt så åpnes de fortløpende.
Så går vi rundt å se på hverandres gaver etterpå.
Ungene deler ut gavene.

Selv dette tar litt tid.

Med min svigerfamilies tradisjon så ender vi alltid med at ungene ikke rekker å leke med lekene sine, da det er blitt for sent og må legge seg samt gjestene pakker sammen å går.
Hos oss leker ungene med de nye lekene sine og vi voksne kan kose oss med kaffe og kake og skravle mens ungene leker og er rolige.

Vi har lyst til å dele gavene i to hvis det blir mye.. De gavene vi får av gjestene blir åpnet, men de fra venner og øvrige familie kan vente til dagen etterpå, hvis det blir mye.

Men aldri opplevd grinete unger ved middagsbordet.
De fleste er mest opptatt om hvem som får mandelen i riskremen.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.