Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Makspris i barnehage reduseres ikke allikevel

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-07, 20:04   #1
Nebbia
Passiv

Standard

Makspris i barnehage reduseres ikke allikevel

Regjeringen har nå signalisert at de allikevel ikke vil overholde valgløftene om å redusere maksprisen for barnehageplass fra dagens 2330 kroner til 1750. Jeg har ikke mye til overs for politikere som lover seg bort, men her er jeg glad for at regjeringen tar til fornuften. Lommeboken min er glad for den reduksjonen som har vært de siste årene, men et sted går grensen. Enhver reduksjon av barnehageprisene går på bekostning av andre velferdstiltak, og hvor skal man kutte for at småbarnsforeldre skal få enda billigere barnehage?

Som småbarnsforelder synes jeg det er pinlig å se på den offentlige sykeliggjøringen av oss som gruppe. Det ser ikke ut til at politikerne har tenkt tanken om at småbarnsforeldre ikke er en homogen gruppe med likestilt økonomi. Det finnes de som har svært god råd, og andre med dårlig råd – akkurat som hos alle andre aldersgrupper. Eksempelvis er pensjonistene den gruppen med størst formue, men minstepensjonistene som også er en del av denne gruppen er blant de fattigste i landet. De siste 10 årene er barnehagesatsene nærmest halvert, mens gjennomsnittslønnen har økt med omlag 50%. Jeg synes ikke det behov for en ytterligere reduksjon.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.