Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
I tillegg er vi kvinner heldige sammenlignet med en mann som vil ha barn, men som ikke finner riktig kvinne. Han kan ikke like lett ordne det like lett med en tur til utlandet.
Nah, tror det sitter mange kvinner i f.eks. Thailand som ønsker seg barn og gjerne får et med en nordmann.
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Jeg tror det er mer enn bare det å ha eller ikke ha barn. Jeg tror også det spiller inn om man hele livet har forestilt seg barn eller ikke.
Jepp, enig. Jeg ønsket meg aldri barn som ung jente, kunne ikke se for meg det i det hele tatt, i motsetning til mange jevnaldrende. Nå fikk jeg likevel et barn da jeg var i begynnelsen av tyveårene, og når han først var her, så var han slett ikke uønsket, det må jeg presisere. Men likevel tenkte jeg alltid at det skulle bli med den ene. Og jeg var voksen og singel lenge etterpå. Singel som i "sex og singelliv" mer enn som "single mom", siden det var far som hadde daglig omsorg etter skilsmissen.
Så da jeg en dag i slutten av tredveårene, i et anfall av "tenk om jeg er gravid med han jeg traff i helga", plutselig fikk inn den tanken at det hadde kanskje ikke vært så galt likevel, da ble jeg helt satt ut. Så satt ut at jeg måtte kjøre til sides og stoppe bilen, for det var bare en helt ny og fremmed tanke for meg.
Ikke lenge etterpå traff jeg Ekallen, og ble ganske fort gravid, uplanlagt men ikke uønsket - og det var ganske greit.
Men om jeg ikke hadde fått et barn til, så hadde det også vært helt greit.
|