Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 13:47   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes mange ganger det virker fjortisaktig å gå rundt med rosa eller lyseblå drømmer. Jeg ville ikke ønske at barnet mitt ble født med begge kjønn fordi det ville føre til operasjoner eller komplikasjoner. Et barn er et lite mirakel og jeg synes det virker snodig å ha kjønnspreferanser.

Det trenger ikke å være egentlige preferanser. Det kan være bare at man drømmer/fantaserer om hvordan det vil være å ha barn, eller hvordan dette barnet vil bli, og da tenker mange seg "ett bestemt" barn - kanskje en rødhåret gutt som ligner bestefar, eller en jente som er glad i å lese bøker, eller noe annet. Jeg så alltid for meg at barnet mitt skulle ligne ganske mye på meg selv da jeg var liten, jeg tenkte på ting fra min egen barndom når jeg tenkte på hva vi skulle gjøre og hva barnet kanskje ville synes var morsomt eller skummelt. Selvsagt ville jeg ikke bli "skuffet" over å få et barn som ikke var så veldig likt meg, men sånn på forhånd så håpet jeg jo at h*n ville like en del av de tingene jeg selv setter pris på. (Og jeg ønsket meg nok litt en jente, men da vi fikk vite på ultralyden at det var en gutt, ble jeg ikke skuffet av den grunn, og har (naturligvis) aldri vært det siden heller.)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mange har spurt om vi "prøver på jenta" snart.. Det blir jeg råprovosert av.

Det er noe annet, og der er jeg helt enig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.