Sv: Her kommer dummedummedummedum - AI
Opprinnelig lagt inn av Timar, her.
Darth, jeg har lest mange nok sånne søknader med omtrent samme ordlyd, også før KI kom i allmenn bruk. Da brukte man vel en eller annen mal som fantes på nettet, vil jeg tro? Folk er jo ikke så himla oppfinnsomme, og i hvert fall ikke på noe som bør følge en ganske fast struktur.
Jepp, sånne søknader har jeg også lest i årevis før KI kom.
Jeg bruker ikke Chat GPT, men Copilot med lisens via jobben (er pilot). Jeg bruker den først og fremst på jobb, men siden jeg er pilot prøver jeg å teste ulike bruksområder for å få erfaring. På jobb er det primært til å oppsummere dokumenter, sammenstille informasjon (som jeg selvsagt kildesjekker) og ta opp/transkribere møter. Jeg lar den også lage utkast til prosjektdokumenter som jeg så kan flikke på, eller ber om forslag når jeg har surret meg ut i en litt lang forklaring. Jeg synes stort sett jeg skriver bedre selv, men når det skal passe inn i et bestemt format som ikke er min sjanger kan det komme godt med som forslag. Jeg har også lagd min første agent. Jeg synes det er et nyttig verktøy, særlig nå som jeg jobber mer som prosjektleder enn tidligere, men med kritisk sans og kildekritikk og alt sånt, da. Det har forøvrig alltid vært viktig.