Sv: Norgespris på strøm?
Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.
Jeg bestilte 18. januar og har spart nesten 1000 kroner så langt. Midt-norge. Har fulgt med prisene siden i høst, og de har vært høye siden ca oktober. Mange ulike forklaringer som har versert i media gjennom høsten og vinteren, fra at elvene i Sverige må fryse og så vil prisene gå ned, kaldt vær (gjaldt ikke før vi bikka årsskiftet), magasinene er lave ( nei, de er på snitt), global uro. Og så er det kommet en ny overføringskabel over Sognefjorden, jeg gjetter på at det er denne som er årsaken. Så jeg tror de lave prisene i midt-norge er historie, og at norgespris kommer til å lønne seg for 2026.
Prisen gikk opp dagen etter den kabelen ble åpnet. Den har ikke gått ned igjen.
Vi tegnet norgespris når det var sånn ca ingen andre som hadde det og alle mente vi var tullete for prisen går sånn ned til våren.
Mulig den gjør det. Jeg håper jo det. Men i mellomtiden er den meget høy nå og med denne kulden og et dårlig isolert hus så trekker det mye strøm. Om vi tjener på det når 26 er over vil visst mine kollegaer vite. Jeg vet ikke svaret. Men, vel. Ja. Vi kan vel regne på det når den tid kommer. Meget mulig det ikke var lurt. Men meget mulig det var det. Vi får se.