Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Digital stilletid - offentlige etater

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-25, 20:52   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Digital stilletid - offentlige etater

Vet ikke om digital stilletid er et uttrykk, men kanskje det burde vært det.

Hvorfor er det slik at tekstmeldinger fra offentlige etater og desslike kommer til alle døgnets tider, uavhengig av helg- eller hverdag? Jeg tenker på feks Altinn, NAV, og så videre. Det kan være kl 19.50 en søndagskveld, kl 07.30 en lørdagsmorgen. Meldinger om at ansatte har sendt inn sykmeldinger eller søknad om sykepenger, for eksempel. Undersøkelser fra SSB. Denslags.

(Ja, jeg vet jeg kan velge å ikke få SMS, men så er det jo engang en grunn til at man har det allikevel.)

Jeg tipper det er et fåtall som til vanlig håndterer innkommende elektroniske sykmeldinger på søndagsmorgener, ville det ikke da vært bedre å gi en opsjon på å få alle disse meldingene akkurat når dette blir aktivert i Altinn (feks) sånn at man kan aktivt velge det, i stedet for at automatikken er at man bli pepret HELE POKKERNS DØGNET RUNDT??? (Det ER Spikerhjørnet, dette.)

Alle disse henvendelsene, all støyen, det er en utmattende faktor i lengden, man får jo aldri fri, og om man først klarer å få litt fri fra den faktiske jobben så klarer jaggu Altinn å minne deg på den ved aller første anledning igjen gitt.

Er det bare meg? Har jeg blitt sart?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.