Leilighetssalg - "style" eller ei
Min mor har fått kjøpt seg omsorgsleilighet og skal derfor selge leiligheten sin.
Leiligheten selges som et oppussingsobjekt. Virkelig.
Det er lavblokk bygd på 70-tallet hvor min mor har bodd i 30 år. - i 29 av disse årene har hun røyket i den - og dette kan ikke skjules. Det lukter heldigvis ikke i leiligheten, men veggene er nikotinpreget, taket like så. Videre er det ikke gjort noe særlig i leiligheten siden byggår ut over maling. Kjøkkenet er vinrødt og fersken - noe som her helt i tråd med 90-tallet, badet ble pusset opp før hun flyttet inn og det er den aller billigste parketten IKEA solgte i sin tid som ligger på stue, gang og kjøkken - soverom har gulvbelegg fra byggår. Stygt og grått som er overmoden for utskifting.
Altså: dette er begredelige greier. Vi har nå tømt leiligheten for alt av ekstragreier, samt fjernet en del av møblene. - Benkene er tomme, private bilder er fjernet og leiligheten er vasket.
Spørsmålet er: Når man selger en leilighet som skal pusses opp - hvor mye skal leiligheten styles? Skal man gå for blomster og friske urter, oljeflasker, skjærefjøler, tepper dandert hist og pist osv, eller er dette å "sminke grisen"