Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-24, 20:37   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det hjelper med Halloween, det holder i hvert fall den verste galskapen unna før november, i det minste.

(Denne handlet om julepynt, ikke Palmens ekstravaganza )

Der har jo amerikanerne også thanksgiving som de må få unnagjort, og det er vel ca nå? Men det er mulig de sauser sammen jul og thanksgiving da, for alt det jeg vet.

Jeg ELSKER jul, og gleder meg skikkelig! Og synes jo noe av sjarmen med jula er nettopp det, å gå og vente på den, telle ned, og ha bestemte datoer hvor det er "tillatt" (for meg) å pynte, og å starte høytiden. Hvis jeg skal begynne å sette fram julepynten litt nå og da ut over hele høsten, og starte julefeiring sånn gradvis, og litt tidligere for hvert år, så blir noe av den sjarmen borte for min del. Jeg liker at vi har bestemte tradisjoner, høytider og merkedager som er fastsatt på bestemte tider av året. At det finnes enkelte ting vi fortsatt er nødt til å gå og vente på og glede oss til, ikke at vi bare skal få alt på sekundet, når vi selv bestemmer det. Det er ingen som kan hindre meg i å feire jul i april eller august heller, hvis jeg vil det, men det ville ikke bli det samme. Og det er det heller ikke med november, synes jeg. Uansett hvor mange nisser og hvor mye pynt vi setter fram, det er jo ikke jul på ordentlig i november, det er heller ikke advent, så det blir jo bare å late som. Og for meg blir det bare litt rart. Ikke gruffemateriale nødvendigvis, men jo, kanskje bittelitt likevel ...

Sist redigert av My : 27-11-24 kl 20:57.
My er aktiv nå  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.