Hva skal jeg spise?
Jeg synes det kan være veldig vanskelig å planlegge måltider. Jeg spiser helst ikke brød, havregryn, bønner og linser fordi jeg får bare magetrøbbel av det. Bokhveteflak er en grei erstatning for havregryn, men dyrt, og kan være vanskelig å få tak i. Spiser mye egg, men har jeg spist 3-4 egg til frokost synes jeg ikke jeg kan spise flere til kvelds liksom. Steker jeg 400 gram kjøttdeig til middag spiser jeg halvparten, men det har og hendt at jeg har spist alt om jeg har vært veldig sulten ... Folk kommenterer av og til hvor store porsjoner jeg spiser, men de vet jo ikke hvor lenge det kan gå mellom måltidene.
Jeg synes det er vanskelig å tillate meg selv å bruke penger på den maten jeg helst vil ha når jeg kunne ha kjøpt noe billigere. Men så vet jeg jo og at om jeg ikke har lyst på noe spiser jeg det ikke, og går kanskje altfor lenge uten å spise hvis det ikke er noe godt alternativ. Jeg kan bli lei av mat jeg egentlig liker, og da er det vanskelig å få det ned. Så da hjelper det lite med en matplan for uka om jeg ikke har lyst på det som står på menyen.
Hvorfor skal noe som er livsnødvendig være så vanskelig? 
|