Sv: Såpekassetråden #4
Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.
Jeg har ikke noe problem med syklister, jeg har derimot et problem med bøllete og hensynsløse medtrafikanter. Om en syklist (og det opplever jeg svært ofte, flere ganger i uken) peiser på i full fart og så bruker bjella som en "fløtt deg, ellers sneier jeg deg (i beste fall)" da er det irriterende. Men det er jo ikke bjella som irriterer, det er denne komplette bøllete idiotien.
Jeg opplever det også som hensynsløst, om enn ikke bøllete, å vase rundt på gang- og sykkelsti med bikkja virrende rundt i langline og med støydempende hodetelefoner på. Eller som for noen uker siden hvor ei dame stod på kanten av gang- og sykkelstien og filmet med telefonen bl.a. i min retning i det jeg kom, og rett før jeg når frem til henne (nå har hun snudd seg vekk fra meg) tar hun ett skritt rett ut foran meg så jeg må hive meg til siden. Hun har nok ikke sett meg selv om hun altså filmet i min retning 10 sekunder tidligere. El-sykkel eller vanlig sykkel; gående med og uten hund kan jammen ta mer hensyn de også.
|