Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Skjærer til besvær

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-24, 08:27   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjærer til besvær

Jeg har så mange skjærer i hagen min for tiden, det er helt ekstremt. Eventuelt er det de samme få skjærene som herjer hele tiden. Jeg er hjemme på dagtid og har terrassedøren åpen. Er jeg i hagen, så holder de (såvidt) fred, selv om de flyr rundt omkring, men straks jeg er innendørs, setter de i gang med å lage hekkan. Jeg hører og ser at de holder på, og før jeg har fått løpt ut, har de rotet rundt i jorden og blant nyplantede blomster, og så tror de at vannspeilet mitt er badekaret deres. Kanskje ikke så rart, men de spruter og bråker verre enn tre toåringer ville klart tilsammen. Og det smeller i glasskulene som de bruker som badeleker.

Nå vet jeg jo at fuglene også skal ha mat og alt det der (mens jeg skriver dette så jeg den ene rett utenfor her med en spurveunge i munnen; vi har reir både her og der i nærheten, men det er det hvert eneste år, og det har aldri vært så ille som dette før), men MÅ de herje så fryktelig i mine ting? Det kan kanskje virke som hagen min er stor ut fra det jeg skriver, men det er den overhodet ikke, vannspeilet står på terrassen, og det ene bedet jeg har inntil naboens husvegg. Men disse skjærene eier ikke skam, og de fyker rundt også innerst på terrassen, nesten under taket! Og de er overraskende store når man ser dem på nært hold, så de bråker sånn at jeg rett som det er tror at jeg har folk i hagen min før jeg kommer på hva det er.

Vil de holde på sånn hele sommeren, eller er det en «fase» akkurat på denne tiden av året? Og er det noe jeg kan gjøre for å holde dem borte?

(Jeg har hørt at skjærer er like intelligente og husker like godt som kråker, og at de legger deg for hat og tar hevn dersom du er slem mot dem, så jeg vil helst ikke det. )

Sist redigert av Hyacinth : 22-05-24 kl 08:42.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.