Sv: Gruffetråd #17
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Tror det var den billigste løsningen. Grunnen er at vi med denne løsningen har færre plasser enn antall ansatte. Tidligere hadde alle en fast plass hver, i tillegg til at det var behov for flere møterom og stillerom, for både samarbeid/ad hoc møter, og ro. Og det var alltid mange tomme pulter, for det skjer aldri at alle sitter og jobber på kontorplassene sine samtidig. Folk er rundt på møter og befaringer og anlegg og hit og dit. Selv om alle riktignok har hver sin laptop, så betyr ordningen likevel færre skjermer, færre stoler, færre pulter, i tillegg til at vi greier oss med mye mindre areal. Tror vi har ca 75% dekning. Og mye av det som vi trengte egne rom til før, kan nå gjøres ved ordinære arbeidsplasser i egnet sone i stedet.
Vi skal være i disse lokalene midlertidig, mens de renoverer og bygger på det bygget vi vanligvis leier i, og planen er at vi skal tilbake dit når de er ferdige, om ca tre år. Men vi har fått beskjed om at vi kommer til å ha aktivitetsbasert løsning i de nye, permanente lokalene også.
Ja, regner med at det er økonomisk gunstig for store administrasjoner! "Dyrt"-kommentaren var med tanke på min sjappe, det burde jeg ha presisert. 
|