Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva er din miljøsynd?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-24, 23:28   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din miljøsynd?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kildesorter alt, men ikke batterier og lyspærerog sånt.

Det er selvsagt uheldig at du ikke kildesorterer lyspærer, men batterier bør ikke kastes i restavfall. Det kan medføre brann, og er rett og slett farlig. Så når det gjelder batterier, er det veldig fint om du begynner å levere dem til resirkulering om det i det hele tatt er mulig.

Det er forresten anbefalt at man tar en bit teip over de to polene (+ og -) på batteri før man leverer batteriene til gjenvinning. Dette er med på å forhindre kortslutning.

Min største miljøsynd? At jeg har familie nordpå som jeg besøker. Har tidligere tatt tog, men det tar 1) veldig lang tid og 2) det har vært mye arbeid på linjene som har medført at det ville blitt for slitsomt. Jeg CO2-kompenserer alltid flyreisene, men innerst inne har jeg gitt opp. Det føles så meningsløst å bruke mye tid og krefter på å unngå å fly, når jeg samtidig vet at venner tar langhelg i Spania.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.