Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?
Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.
Har ikke sagt det er noe problem jeg. Bare lurer på om du daglig måler og beregner riktig mengde protein osv.
Ja, og nei. Til ungene sørger jeg for at de får i seg proteiner og langsomme karber uten å måle. Når jeg kjøper inn til selskap, så kjøper jeg alltid inn etter beregning (men det gjør vel alle?), og når jeg skal spise selv, så vet jeg ca hvor mye det er uten at jeg veier. Men når jeg steker opp kjøttdeig eller kjøtt som skal i frysen i porsjonspakker, så står jeg med vekten slik at jeg får noenlunde det som skal til i et måltid.
For meg er det veldig viktig å spise balansert, for da har både jeg og ungene det bedre med oss selv, og for mannen er det ekstra viktig å holde blodsukkeret i sjakk siden han er insulinresistent og legger på seg hvis han ikke spiser balansert. Storebror har fått forklaring på hvorfor han alltid skal ha grovt brød og skikkelig pålegg (byggesteiner,- proteiner) før han får syltetøy på skivene. Maten er drivstoffet til kroppen vår, og vi har det mye bedre med et blodsukker i balanse.