Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HI
Flyplasser liker jeg faktisk. Hvis jeg har god tid vel å merke. Det er noe med følelsen og forventningen man har når man skal ut og reise (på ferie ja, ikke når det bare er noe "kjedelig" som å dra til Oslo for et seminar e.l.), når man har kvittet seg med bagasje og kommet seg gjennom sikkerhetskontrollen, kan sitte ned med en kaffe og bare se på folk, og kjenne på at man har hele reisen foran seg. Følge med på skjermer, finne gaten ... Den gode følelsen av å være på tur. Ubehaget forbinder jeg med selve flyreisen. Ikke fysisk på grunn av liten plass og vondt i armer og ben (det også, av og til), men den unaturlige følelsen av å forlate bakken og befinne seg høyt opp i lufta, manglende mulighet til å komme seg ut hvis noe skjer, og selve bevegelsesmønsteret til flyet når det stiger, synker, skifter retning etc. Er ikke redd for ulykker eller noe annet konkret, jeg bare synes det er ekkelt. Slapper greit av etter en stund altså, men er likevel glad når jeg har landet.
Slik som Synix beskriver har jeg det på tog. Elsker å ta tog. På fly blir den følelsen litt overskygget av det ukomfortable med konseptet.
Sist redigert av My : 21-12-23 kl 10:40.
|