Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
Men, jeg tror fortsatt ikke (til noe annet er bevist) at hun visste noe om hva den dustemannen hennes drev med når hun var statsminister. Hun er for ordentlig og for konservativ for å sjanse og risikere hele stillingen sin for det.
Blander inn noe annet; feks Ropstad, KrFer som bevisst løy til statsministerens kontor om at han betalte husleie til foreldrene for å skattefritak på bolig. Aps Ann-Kristin Hansen som oppga at hun leide rom i Giskes leilighet for å få det samme. Greia var vel at de ikke trodde dette skulle bli oppdaget og at de ikke risikerte jobben på dette?
Hvis Erna har visst, oppdaget under veis eller de gjorde dette i tospann. Jeg får ikke til at bare noen kan omtales som ordentlig og konservativ, så er de ikke i stand til å kutte noen svinger. Huitfeldts mann kan sikkert også omtales ordentlig? Konservativ vet jeg ikke om han er.
Hvis hun var så ordentlig hadde hun vel hvert år fått en liste over selskaper mannen hadde aksjer i, ikke bare sett på porteføljen ved årsslutt.
Sist redigert av Ine : 19-09-23 kl 12:42.
|