Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Nå kommer det fram at noen av de tingene som ble handlet, kan være innsidehandel (som kan medføre fengselsstraff). Han ser ut til å ha vært en komplett idiot, men jeg syns synd på ham nå.
Høres mer og mer ut som om dette er en form for spillegalskap og kommer inn under kategorien sykdom. Uten at det blir mindre straffbart av den grunn. Har ei venninne som ble rundlurt av spillegal ektefelle en gang, det er utrolig hvor manipulative man kan bli. Sånn i etterpåklokskapens lys var jo venninne min ekstremt naiv da.
Jeg tror Erna må gå. Jeg kan ikke forstå at hun kan overleve dette. Og jeg tror ikke at hun visste at han drev på med dette mens hun var statsminister. Når hun fikk vite dette mht valget skal jeg ikke ha noen mening om. Men Jesus, om det var min mann som hadde gjort noe som kunne ødelegge noe så viktig som et valg for partiet mitt tror jeg pigede jeg hadde forsøkt å skjule det til etter valget jeg også, på ren refleks.
At pressen har visst dette og skjult det for å hjelpe Høyre tror jeg absolutt ingenting på. Er med Blondie i at det er konspiratorisk og Trump-retorikk å tro at er samlet pressekorps ville gjøre noe sånn.