Sv: Gruffetråd #16
Opprinnelig lagt inn av Bonzai, her.
Det der er så jævlig dårlig opplegg. Det gjør det jo sånn at folk må bare bli 100% sykmeldt fra dag en.
Ja. Og å forandre spillereglene underveis, og ikke ville rette opp i konsekvensene, er i grunn skikkelig bedritent gjort. Hade jeg bare bedt om 50% ufør fra begynnelsen av, ville dette ikke vært noe problem. Men jeg trodde og håpet at jeg skulle få det til. Og alle rådet meg også til å tyne meg, for å holde meg unna det kompliserte NAV-systemet. Jeg blir i hcert fall ikke friskere av å være livredd for en umulig økonomi, i tillegg til alt det andre. Heller ikke blir jeg friskere av å ikke ha noen mulighet til å kjøpe det anbefalte medisinske behanslingsutstyret til mange tusen, som man trenger for å få det i hvert fall noe bedre. -Noe som staten og helseforetaket ikke vil dekke fordi den aktuelle sykdommen ikke får diagnosekoden sin før man bestemmer seg for å ta i bruk icd11 her til lands. Det er varslet at dette vil ta år, selv om f eks Danmark allerede har klart å innføre det nye systemet. (Nesten så jeg gruffer ekstra over Knut Knudsen og hele fornorskingen av det Danske språket. Med fortsatt dansk kunne vi jo bare lånt deres opplegg... )
|