Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Det du ikke fikk vite om Ali Farah (1970-2023)"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-23, 09:58   #22
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Det du ikke fikk vite om Ali Farah (1970-2023)"

Denne har sirkulert i Facebook-feeden min også, og jeg synes saken er tankevekkende og vond. Det er en god påminnelse om at vi i majoriteten bør ta inn over oss at alle kan gjøre rasistiske ting nå og da, selv om det ikke var med vilje, og selv om det ikke passer inn i eget selvbilde. Å reagere med å forsvare seg og gå til motangrep er vanlig, ingen vil bli stemplet som rasist, fordi det gjør så vondt. Men motangrepene gjør vondt verre. Man blir ikke kvitt rasismen ved å fornekte den når den kommer til overflaten. Det ER ikke sånn at all rasisme begås av Slemme RasisterTM som gjør det med vilje. Helt vanlige, snille, velmenende folk kan gjøre rasistiske ting.

Saken Tallulah lenker til er ikke balansert, men det er vel også greit av og til?

(Jeg er veldig lite fan av han som skrev denne saken, men syns likevel det er helt greit at saken blir fortalt slik den gjør.)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no