Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-23, 18:49   #9
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av him, her.

han har jo gjort det før? Det sto jo at det var flere hendelser (sitter på mob, men kan sjekke senere)
fordelingen av representanter er satt, enig. Og jeg er enig i at statsministeren formelt setter statsrådene (i forhandlinger, gitt at det ikke er entallsregjering), men jeg trodde allikevel statsrådene svarten til Stortinget. (Må dobbeltsjekke når jeg er ved en pc)

Hvis statsministeren nekter å bytte ut en omstridt statsråd, så kan Stortinget tvinge ham. Men det er sjelden nødvendig. De fleste velger å trekke seg selv (ihvertfall hvis de får beskjed om at alternativet er å bli kjølhalt og deretter kasta).

Den der brillesaken handler om "vanlige" ulovligheter fra en enkeltpolitiker som sitter på stortinget. De tre andre sakene handler om reinspikka korrupsjon. At Moxnes-saken holdt på å overdøve korrupsjonssakene er for meg et tegn på at mediene har mista helt gangsyn på hvilken rolle de har som 5. statsmakt. Nesten litt flaks at Borten Moe tråkka i baret igjen slik at vi kan få fokuset tilbake på korrupsjon. Han har helt sikkert plassert noen av vennene sine i gullposisjoner også, slik at vi kan få en liten rekke med skandaler.

Håper bare ikke Vestre har drevet for mye med slikt. Han har jeg faktisk litt sansen for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.