Sv: Juletråden 2022
Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.
Ja jula er veldig tradisjonsbundet for meg. Ihvertfall hvordan vi pynter. Nesten all pynten har fast plass. Varier litt med når tid vi setter opp treet. Og har flyttet julefeiringen på en måte, pynter i dagene rundt den 20 desember og tar det ned i løpet av første uken av januar. Tidligere pyntet vi 23. desember og hadde det oppe lenger ut i januar.
Samme her. Pynten har fast plass (dog ble noe endret litt på i fjor siden vi bygget ut huset den sommeren så den nye delen må jo også ha pynt). At hele familien pynter treet sammen lille julaften er det beste og jeg har gode barndomsminner om det samme. Barna har dessuten en del egen julepynt de vil henge på treet selv og mens vi pynter snakker vi litt om hvor pynten kommer fra og barna husker om det er noe vi har kjøpt nytt, noe vi har arvet, noe vi har fått eller noe de/vi har laget. Når treet er ferdig ser vi Kvelden før Kvelden og jeg tror faktisk julestemningen for min del når høydepunktet når jeg har sunket ned i sofaen da og ser det fine juletreet vi nettopp har pyntet, jeg har familien rundt meg og ser juleprogram og alle gleder seg til dagen etter. 
Vi har en førjulsboks med adventsstake, stjerne til vinduet, juletelysholdere/-lysestaker, krans til døren og litt andre ting som kommer opp 1. søndag i advent/1. desember. Den må jo fram nå snart siden advent begynner i helgen. Lilla lys kjøpte jeg straks jeg så i butikken for en måneds tid siden så det er klart faktisk (må bare huske hvor jeg la dem...).