Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?
Opprinnelig lagt inn av meisje, her.
Den problemstillingen er vi klar over, og støtter oss på den måten dette ble gjort når jeg bodde i utlandet. Så lenge temperaturen er over 75 grader med jevnlige intervall så er det ikke langt nok tid til å få en oppvekst av farlig koloni med legionella.
Hvis du har en forholdsvis ny bereder kan den kanskje oppgraderes til smartbereder. Både Oso og Høiax (de har store deler av markedet) har smartstyring av berederen.
Jeg blir påvirket og driver å tenker på at jeg burde dusje på kvelden, for da bruker berederen strøm når den er billigere osv. Og dusjer ikke hver dag. Og er blitt flinkere å slukke lys. Vi har bare led og det forbruket er en bagatell i det store og det hele. Det som plager meg mest er hytta (leiligheten på fjellet som vi overtok i sommer) hvor dyrt kommer det til å være å bruke den i vinter. På den positive siden bor vi i et lite hus og pt bruker vi 30 kwt i døgnet ca og har enda ikke på varme. Dyreste mnd forrige vinter var ca 4000 og da hadde vi vel ikke strømstøtte? Husker ikke lenger, og da var vi på hjemmekontor så det var gjerne 24 grader i huset.