Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #12
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
I går: En dansetime på SATS. En superpopulær instruktør som har bygget opp en "fanbase" av folk som kommer fast på alle timer, kan alle trinn og synger med underveis. Jeg elsker det rommet, det inneholder altså et sånt mangfold! Alle farger, fra lys leverpostei til mørk brun, unge og gamle, tykke og tynne, i slaskete løpetøy, eller pyntet til dans med blomster i håret eller glitter på kinnene. Og danseskills på alle steder på skalaen. Det eneste som alle har til felles, er at de er garantert helt blottet for selvhøytidelighet (eller selvinnsikt, eventuelt. ), for alle som en har gått igjennom den pinlige fasen der man danser feil og ser idiot ut. Jeg, og flere andre, er der enda. Jeg ser stort sett ikke på hvordan andre danser enn de rett foran meg, så aner bare i sidesynet at det varierer hvordan folk henger med, men jeg pleier å finne en litt foran som jeg kan "følge". Og i går var det en mann på min alder, med utseende som min mann, omtrent: Klassisk "løper", med løpeshorts og -trøye, maskinklippet hår fordi det er praktisk, og driver garantert med ski og/eller sykling. Og var knallflink og tok den HELT ut, jazzhender og hoftevrikk og det hele. Og det bare gjør meg veldig glad. Verden er altfor full av folk som tar seg selv jævlig høytidelig, det er deilig å senke seg ned i det stikk motsatte en times tid. 
Gidder du å tipse meg om hvor jeg kan finne denne timen? Dette er det jeg trenger for å komme ordentlig i gang nå.
Jeg var på dansetimer før pandemien, men ..... åh ..... nå er alt så tungt.