Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blodgivere og bekjente av blodgivere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-22, 07:07   #11
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blodgivere og bekjente av blodgivere

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg drar opp denne tråden igjen, da jeg har et spørsmål.

Jeg har vært blodgiver i mange år, når jeg meldte meg som blodgiver sa jeg også ja til å være benmargsdonor. Så ser jeg at man må være frisk mellom 18 og 40 for å kunne donere benmarg.

Jeg bikker 50 i år, så mitt spørmål er om man må være mellom 18 og 40 for å bli donor, men kan donere etter fylte 40? Eller er man for gammel over 40?

Jeg kommer ikke til å slutte å gi blod av den grunn altså. Men lurer litt på hvorfor man evt ikke kan donere benmarg etter fylte 40.

Stemmer at man må være mellom 18 og 40 for å melde seg (da som "ubeslektet" giver, jeg vet ikke reglene for beslektet giver, men det skjer utenom blodbankene).
Men man står i registeret til man er 55 år. Lurer på om litt av grunnen er at det er ganske omfattende analyser de kjører, og at skal de først gjøre dem, er det greit at det er en giver som potensielt fortsatt kan stå i registeret i mange år. Men mulig det er flere grunner som jeg ikke vet.
Jeg vet iallefall at de er spesielt ivrig på at unge menn registrerer seg. Jeg tror grunnen der er de da står i registeret lenge, samtidig som at de ikke blir gravide med den pausen det innebærer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.