Klær i store størrelser
Jeg blir så himla frustrert. Jeg bruker klær i str. 46-48 pr. idag. :jojoslankeren-taler: 
Det er så vanskelig å finne klær. Her i min lille by har vi Cubus, H&M, Lindex, Vero Moda....ja det er vel stort sett det vi har. Pluss et par "damebutikker" av den eksklusive typen. Der har jeg knapt vært inne. Passer ikke min lommebok.
Jeg har en niese som jobber i Cubus. Hun sier at de får mange i str. S og M. En del L og noen få XL hvis de overhodet får XL. XL på Cubus blir for trangt på min kropp. Min niese sier også at XL er den størrelsen som går først. Hvorfor i all verden tar de ikke inn mer av den størrelsen da????
MEN det løser ikke mitt problem. Jeg får ikke tak i klær som passer meg i min by.
Nå har jeg vært en liten tur i Danmark. Var i en liten by på Jylland som heter Thisted. Der var det en butikk med størrelser opp til str. 48. Jeg fant en kjempefin strikket genser for kr. 249,-. Snakk om lykke. Forrige høst var jeg i Fredrikshavn. Der fant jeg en butikk med str. opp i 56. Jeg var i paradis. Men nå har jeg gått opp siden da så de klærne passer ikke nå, men jeg SKAL ned igjen såååå........
Nå har jeg søkt rundt på internett for å finne en internett butikk med store størrelser. Jeg vet om gudrunsjoden.no, men det er ikke helt min stil. Noe er bra, men en del blir litt for spesielt for meg. Var på deres butikk i Oslo og prøvde en del klær som jeg likte der, men det var feil passform til meg.
Ellos selger en del i store størrelser, men jeg blir litt oppgitt over "sekkeutseendet" på klærne der. Samme når det gjelder kjedebutikkenes stor mote. De forlenger litt i bredden og i høyden og så er det stor størrelse Siden jeg er lita og brei så får jeg lange armer og svømmer i klærne. Jeg vil ha fasong. Jeg vil ikke ha en genser som har stor rund hals og brede tversoverstriper. Det understreker bare at jeg ikke er en sylfide... dårlig gjort....
Nå høres jeg sikkert ut som en håpløs kunde, men jeg tror det er flere i min størrelse som skjønner hva jeg snakker om.
Min oppfatning er at i Norge har kjedene så stor makt og innflytelse at det er vanskelig, som i Danmark, å ha små butikker med store størrelser.
|