Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ok, bergensere: ta meg gjennom bybanekrangelen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-21, 10:31   #25
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok, bergensere: ta meg gjennom bybanekrangelen

Altså. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Den nærmeste jeg kjenner i rødt sier at de stemte for tunnel fordi det er det "folket" vil. Men altså folk har jo ikke peiling på vern av bryggen (altså hva som skal til for at den ikke går i oppløsning, og for 70 år siden ville flertallet av "folk" rive skiten).

Det er også så mye vissvas ute om hvordan det går med kollektivtransporten i områder med og uten bybane.

Bybanen i Bergen er en somletrikk. Det er ikke den du tar når du har det travelt og skal fra sentrum til Flesland. Det som er genialt der bybanen går (og når den kommer til Fyllingsdalen) er at den binder sammen bydeler som på grunn av veinettet ligger langt fra hverandre. Her jeg bor fikk vi heldigvis beholde direktebussen til byen på hverdager, og har relativt greit med shuttle til bybanen lørdag og søndag.

Det er fortsatt en stor utfordring i Bergen (og kanskje andre byer) at det er klønete kollektivtrafikk mellom bydeler, det er liksom meningen at man skal reise til og fra sentrum. Ikke fra den ene skolekretsen til nabokretsen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.