Sv: Ryddekonsulent?
Jeg ser ikke bort fra at en konsulent kunne hjulpet til med å sette opp en plan, og jeg kunne sånnsett gjerne hatt med en liten oppfølging sånn en gang eller to for å tvinges til å ta jobben selv fordi hun ville Se at jeg hadde gjort eller ikke gjort det.. Ytre motivasjon er nok nødvendig her.
Det er ikke til å stikke under en stol at et par år med pandemi og "ingen kommer på besøk" har hatt meget negativ innvirkning på hus og hjem hos oss. Og vi trives jo ikke med det, samt at det nærmer seg jul MED besøk som absolutt motiverer til et stønt i høst, men det må fortsettes til våren med litt mer langvarig og strukturell innsats. (Jeg gir oss 8 ukers pause etter nyttår når vi begge jobber overtid. Vi KLARTE å lage rom til mellomste, dvs intens rydding og tømming av et rom (noe som er noe av problemet, nå har vi ikke det rote/gjesterommet hvor vi kan lagre ting) de 8 ukene for 2 år siden, MEN da var ungene hos mine foreldre i flere av helgene, levert lørdag morgen og hentet søndag ettermiddag.)
Men ikke på villkår at mannen (elle jeg sannsynligvis) slipper inn noen ryddekonsulent, så vi får bare ta tak som best vi klarer.