Sv: Halloween-surmuling
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Lykkelig for hvert år som går hvor vi ikke får noen på døren til Halloween. For det betyr at vi fremdeles holder på bygdas "julebukk" tradisjon 12.desember. Ja, jeg er enig de. Men her er det så sterkt innarbeidet med 12.desember at det nok ikke er behov for en godte tigge dag til.
Haha, her tror jeg fint ungene klarer å spise godteri mange ganger mellom 31.oktober og 12.desember. Det er såpass lenge at mine flere år både har feiret halloween, og gått julebukk to måneder senere (men julebukk har vært mellom jul og nyttår hos oss da). Jeg må innrømme at jeg aldri har skjønt motsetningen mellom de to, eller egentlig hva de har å gjøre med hverandre i det hele tatt. For jeg har hørt det mange ganger. Folk som synes ungene heller skal gå julebukk enn å feire halloween. For meg blir det litt som å si at "Her får ikke ungene julestrømper, vi holder heller på tradisjonen med påskeegg".
Men slik hamring som du beskriver Hyacinth, er selvsagt ikke greit. Og heller ikke vanlig, er mitt inntrykk. Men nå har vi som regel på utelys også da, så jeg har vel ikke prøvd å stenge av heller. Men jeg opplever at de aller, aller fleste er søte og høflige, de spør hvor mange ting de får ta, og takker pent. Og at flere og flere kjenner og respekterer de uskrevne halloweenreglene. Heldigvis.
Sist redigert av My : 01-11-21 kl 01:19.
|