Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-21, 09:53   #1
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Hadde en diskusjon med en venninne om hva som er rimelig tid for å gå hjem hvis man er invitert i en middag til venner på en lørdag. For meg er middag middag og fest fest, altså har jeg egne "regler" for meg selv på hvor lenge jeg blir sittende avh. av hva jeg er invitert til. Type jeg synes det er rimelig å gå hjem senest mellom 00:00 og 01:00 hvis jeg er invitert på en middag, men blir gjerne lenger om det er en fest. Selvsagt kan ting utarte seg slik at det blir senere og det kan så absolutt være gøy, men forutsetter i min verden at man da er sikker på at dette er greit for alle, inkludert vertskapet. Bakgrunnen for diskusjonen var at venninnen min hadde opplevd at storparten av gjestene hadde gått et stykke over midnatt, men at et par ble sittende til kl 04:30 sammen med det overtrøtte vertskapet. De tok ingen forsiktige hint og vertskapet fikk ødelagt dagen etterpå hvor de hadde planer. Hva synes dere er rimelig og hvordan kaster man ut gjester på en høftlig måte hvis det går helt over styr?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.