Høstbursdag for 9- og 17-åring: hjelp meg å tenke
Eldste og yngste har bursdag med 4 dagers mellomrom. De synes heldigvis det er helt ok med felles familieselskap, men jeg vil gjerne ha et tema for mat og pynt som passer til begge.
I svigerfamilien er det en grandios fest-organisator som arrangerer familieselskap for egne barn som en liten festival hvert år, med tema bestemt av barnet. Gjerne inspirert av favoritt-tv-serier eller annet. Mine har heldigvis ingen slike sterke ønsker, det kan bli litt vrient å enes om eller kombinere symesterskapet og mandalorian...
For å toppe det hele har vi flesket til med å velge en fredagskveld (ikke i kveld altså!) med alt det innebærer av dårlig tid til organisering og matlaging på dagen. Så da står jeg der og vil gjøre noe gøy, men på kort tid.
Mulig at fredagskos er et godt tema, det liker begge veldig godt.
Taco til 15 eller ferdig pizza fra den lokale sjappa?
Lanngbord med fargerik duk og fine servietter - fargeforslag?
Gjestene er fra 1,5 til 70 år og det er ikke mye plass til sprell og spetakkel i stua når langbordet er ute, men de minste kan stikke ned på rommene og game. Tror det er den beste fellesnevneren for de ungene som ikke går med bleie (og uansett må tidlig hjem for å legge seg). Vi kan kjøre brettspill, det liker begge bursdagsbarnene og muligens en quiz for å samle generasjonene litt til en felles aktivitet.