Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?
Som jeg skrev så mener jeg jo at man ikke kan ha individuell avlønning basert på karakterer eller popularitetsundersøkelser blant elever og foresatte. Men jeg er helt sikker på at de som ville vært ansvarlige for å vurdere lønna, ville visst hvem som fortjente noen kroner mer i lønn enn den som ikke gjør det. På samme måte som andre ansatte som gjør en jobb i samhandling med andre og ikke leverer et produkt som enkelt lar seg vurdere. Som vel gjelder for de aller fleste av oss.
Men som sagt, om det er enighet blant flertallet av lærere at de vil ha det sånn som nå, så er det jo ikke noe å diskutere, egentlig. Det blir i alle fall meningsløst for meg å argumentere for at dere burde ha det sånn. 
Input sa hun hadde sluttet om det ble individuell avlønning. Og jeg ville aldri begynt i en jobb hvor jeg kunne jobbet ræva av meg, dekket over andres manglende innsats, og blitt avspist med samme lønn som dem. Det hadde vært demotiverende for meg at det kun var tiden som ga meg mer lønn, ikke innsatsen.