Konspirasjonsteoretikere
Kjenner du noen som har falt i konspirasjonsgryta? Hvordan forholder du deg i så fall til dem?
Jeg har to FB-venner som er fullstendig i konspirasjonenes vold, slik jeg oppfatter det. Jeg kjenner dem ikke personlig lenger, det er to som jeg gikk på skole med i forrige årtusen, så jeg vet ikke hvordan de har havnet på den galeien, men jeg leser med store øyne det de legger ut på FB. Det er fra Steigan, Document, Kiri og Are og mange sider jeg aldri har hørt om før.
En og annen gang, men sjeldnere og sjeldnere, har jeg pekt på selvmotsigelser eller direkte feil i innleggene deres, men det er ingenting som når inn, så nå følger jeg dem bare med en slags morbid fascinasjon, og tenker at jeg har godt av å være klar over at alle ikke er like oppegående som folka her på fp, eller som de jeg omgås med til vanlig.
Er det noen av dere som har prøvd å diskutere med folk som er innbitte vaksinemotstandere, eller som tror Trump kan gå på vannet? Det virker som om det blir flere og flere av dem, og jeg syns det er skummelt.