Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man i Oslo nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-21, 13:58   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man i Oslo nå?

Jeg bor på Frogner og kan absolutt anbefale området selv i koronatiden. Veldig sentralt og lett å gå både til sentrum, Majorstuen, Aker Brygge og Bygdøy hvis man er glad i å gå. Stille og rolig men likevel sentralt. Pene gater, Frognerparken og hyggelig miljø. Take away middager ville jeg bestilt fra Foodora eller tilsvarende. Man kan såklart hente selv, også, men med Foodora-appen har man jo oversikt over hva som finnes i nærheten. For lunsj er det mange kaffebarer etc. man kan gå innom og ta med seg og såklart mine favorittsandwiches fra Eckers (hjørnet Eckersberggaten/Frognerveien). Det er i tillegg flere bra grønnsakssjapper som selger veldig mye mer enn frukt og grønnsaker og som er åpne hver dag hvis du har lyst på litt småsnacks. Anbefaler Juels 33 i Melzersgate 9. Det er bare å rusle rundt for å bli kjent, relativt oversiktlig. Det er området nederst i Frognerveien før Solli plass som er mest levende med butikker etc. (stengt, men man kan jo titte) og hvor det også finnes flest cafeer. Gå gatene rundt der (Oscarsgate, Niels Juelsgate, Skovveien). Der finner du The Juicery, Oslo Raw, veldig bra indisk for take away (Jewel of India), Grill`s ville for dyre luksusburgere, flere bra meksikanske etc. etc. Bare rusle rundt, så finner du dem. Området er konsentrert så det er fort gjort. Rett nedenfor Solli plass retning Aker brygge finner du Alex sushi som er byens beste (og dyreste). Dyr levering også (bare direktelevering fra dem, ikke Foodora etc.), men du kan jo gå og hente. Sabi Sushi ligger i nærheten av Bygdøy alle. Også veldig bra og bestilles direkte fra dem og hentes. Sumo Sushi er helt grei og ligger på Solli plass. De har levering fra Foodora.

Det var det jeg kom på i første omgang. Du må bare spørre hvis du lurer på noe. Jeg kan Frogner utenat.

Sist redigert av liefje : 30-04-21 kl 14:09.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.