Sv: Såpekassetråden #2
Opprinnelig lagt inn av Strå, her.
Nei det er ikke greit, ikke på noen planet med lydbærende atmosfære. Jeg sier i fra, pent og hyggelig når jeg er utsatt for det. Det er ikke alltid responsen er så pen og hyggelig for å si det slik, men stort sett blir folk flaue over egen ignoranse og gjør noe med det.
Jeg sier ifra til voksne folk hvis vi er på et transportmiddel hvor vi skal være lenge. Vi tok tog fra Oslo til Gøteborg en gang, og ved Råde spurte jeg pent om mann (ca 28 år) kunne ta på seg headset. Svaret: "Nei, jeg har glemt det hjemme". Da ga jeg beskjed om at det fikk være hans problem, for vi kunne ikke høre på dette hele veien. Han ble drit sur, og flyttet seg til et annet sted i toget. Men 15 minutter etterpå var han tilbake igjen. Og fortsatt togturen uten iPad.
Jeg er nok ekstremt var på dette. Jeg takler bare en lydkilde av gangen, og har gått av t-banen når det er for mange på en gang som insisterer på å høre å telefonen sin sammen med alle.
Kanskje er jeg litt ekstra var nå som jeg har sluttet å reise kollektivt? For de dagene på vinterferie var virkelig helt ekstreme. Jeg syntes det var iPad-lyd overalt.