Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #3

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-21, 07:17   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hva er greia med at svømmeopplæring STARTER med å gjøre ungene trygge i vannet??! Og så skal de bruke et år på å lære å flyte på ryggen og etter et år eller to til så kan de kanskje svømme litt på ryggen og crawle. Litt, gitt at de var badeklær på og basseng med 32 graders temperatur.

Det FUNKER IKKE!!! Sønnen min er så trygg og :sett gjerne inn andre passende uttrykk: at han jumper ut i basseng, men ikke har han lært at han må sjekke dybden og ikke kan han brystsvømming som jo er det eneste som funker når du plutselig ligger og kaver på dypet.

Så gratulerer, jeg har en sønn som ikke er redd for vann, men som fortsatt ikke kan svømme. Jeg er sikret høyt blodtrykk en god stund til, der altså!

Fordi målet med kursene ikke er at de skal lære å svømme, men å bli trygge i vann? Og akkurat som med alt annet man lærer må de forskjellige elementene være på plass i rett rekkefølge. Derfor får de heller ikke forsere kurs eller avansere. Om det er så lett å lære han å svømme bryst (en svømme metode som er lite effektiv og vanskelig å lære. Å flyte på ryggen derimot redder liv) kan du jo bare lære han det selv.
Hilsen svømmeinstruktør som hadde svært mange aha opplevelser på kurset og ser hvor viktig det er at de lærer de forskjellige tingene i rett rekkefølge. Og jeg er helt enig, de fryktløse ungene er de skumleste. Og enda viktigere at de lærer teknikkene riktig.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.