Hvilken mikromat er best?
Jeg har en ultratravel periode på jobben, og spiser middag på pulten rett som det er. Men jeg er bortskjemt med et veldig bredt utvalg ganske god mikromat i England, og synes veldig mye av det jeg kjøper er kjempekjedelig. Så nå må dere fortelle meg hvilke mikroretter (av typen som kan spises rett fra skåla, ikke Fjordlands idiotiske poser) som faktisk er verdt å spise.
(Jeg skjønner at jeg kan ta med middagsrester og varme opp, så det trenger du ikke fortelle meg.)
Testet så langt:
09.02:
Rema Helt Ferdig kylling satay. Ikke godt. Altfor salt, veldig lite kylling og ikke noen gjenkjennelig sataysmak (selv om det var hakkede peanøtter i). Tommel ned.
10.02:
Meny Ukens middag butter chicken med basmatiris. Veldig mør og deilig kylling, og mye av den. God saus, litt lite salt. Bra konsistens på risen. Tommel opp.
11.02:
Meny Ukens middag grønnsakslasagne med parmesan. Riktig god, bra konsistens og god krydring med et fint lite chilisting og også en dæsj estragon. Passe mye salt. Oppførte seg bra i mikroen. Tommel opp.
17.02:
Folkets Chicken Panang (frossen). Skikkelig god thaismak, en god del chili og en tydelig smak av sitrongress. Kyllingen er litt tørr og riskonsistensen er litt soggy, men sausen er så god at det kan vi leve med. Tommel opp.
18.02:
Rema Helt Ferdig chop suey. Denne var litt ekstra vond – ekkel altfor salt og samtidig underlig søt saus, soggy grønnsaker, tørr kylling og gummiaktig ris. Tommel veldig ned.
24.02:
Folkets Chicken Tikka Masala (frossen). Igjen en veldig respektabel rett fra Folkets – god og kraftig kryddersmak, helt respektabel kylling og ris (men ikke helt like god som Chicken Panang). Tommel opp.
Sist redigert av Toffskij : 24-02-21 kl 18:38.
|