Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg virkelig rasist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 15:00   #8
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er jeg virkelig rasist?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

For det første så må jeg jo bare si at jeg får helt vondt i magen av det evinnelige "Jeg sier Neger men jeg mener det jo ikke slemt, det er bare det jeg har lært".

Hvis du ikke greier å venne seg til å si Afrikaner, Afroamerikaner eller Kongoleser(?) eller Nigerianer (hvis man vet hvor vedkommende kommer fra), så synes jeg inderlig synd på deg. Det går jo helt fint å si :

"Han er Bergenser"
"Hun er fra Paris"
"Han er irsk"
"Her kommer to italienere"
"De er fra Stavanger"

Så hvorfor i huleste går det ikke an å si:

"Han er fra Kongo"
"Hun er fra Afrika"

Jeg vet ikke om du er rasist eller ikke, men jeg håper du bare later som at du er så teit som du fremstår i denne tråden. Så får moddene heller redigere innlegget mitt hvis jeg er for krass.

Litt av poenget mitt er nettopp det at man ikke vet hvor de er fra. Hvis jeg ser to stk. som går nedover gaten, så kan ikke jeg si at de to der er fra f.eks. Stavanger.

Kjenner jeg folk, så omtaler jeg dem sjelden/aldri utfra hvor de er fra, jeg kaller dem med navn. Men hvis jeg derimot skulle gi en forklaring til f.eks. politiet, så vil jeg ikke kunne si at han var derfra eller hun var slik. Selvfølgelig så kan man gi en nøyaktig beskrivelse som svart, krøllete hår, bred nese, veldig brun, men for meg ville det vært naturlig å si at noen var neger. Jeg skjønner jo etterhvert at dette er helt teit, men jeg vil gjerne komme til bunn i hvorfor det er så fyfy å si det fremfor å si mange andre ting.

Jeg prøvde å få min bror til å forklare meg hva som var så innmari galt med å si neger, men han bare sa at det sier man bare ikke. Det er ikke sånn helt uten videre en god nok forklaring for meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.