Sv: Kotyme i kassakø
Opprinnelig lagt inn av Apple, her.
Jeg har trodd det, men det er som sagt fordi jeg aldri ser folk med fulle handlekurver som handler der, pluss at kontrollvekt sier maks 15 kg. Jeg har opplevd en gang et varsel om at kontrollvekt ikke matchet med varer. På Meny TROR jeg det er meninga at man skal sette kurven på den ene vekta, scanne og så legge på kontrollvekt. Da skal de to matche. Men det må jeg jo sjekke nå!
Det står ikke noe sånt de stedene jeg handler. Men siden vi bor midt i byen tror jeg ingen handler 15 kilo om gangen uansett.
Kontrollvekta (som de muligens har kvittet seg med) på Meny Oslo City handlet ikke om vekt før og etter. Før setter man jo gjerne også kurv, om man har det. Men at vekt er registrert i strekkoden. Så det ble f.eks. krøll om bakerne var litt off på ingrediensene på butikkbakt brød (evt. at det ikke var lagt inn nok slingringsmonn på vekt i registreringen). Dette forklarte de for meg en gang det skjedde. Det er vel for å unngå at man tar med seg en billig ting, blipper den og legger noe annet på vekta. Eller blipper én ting og tar med seg tre.