Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Betaler dere lappen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Betaler du for førerkortet?
Ja 73 66,36%
Nei 8 7,27%
Delvis 24 21,82%
Aldri tenkt på 5 4,55%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-20, 10:00   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betaler dere lappen?

Leste en annen tråd om gave til 18-årsdagen, og der skrev de fleste at deres håpefulle skulle få lappen.

Tenkte litt på dette, og det har jeg jo også gjort tidligere også. Vi betaler ikke lappen for våre. Ikke fordi vi ikke har råd (vel, hva er råd, vi måtte jo da prioritert det framfor andre ting), men fordi jeg aldri har tenkt at det er noe jeg skal betale, liksom. Jeg fikk heller ikke lappen av mine foreldre, det var bare aldri et tema. Selv om de er generøse økonomisk, og alltid har hatt svært romslig økonomi. Når jeg snakker om temaet med mine venner, så er det mye både og.

Min eldste ønsker ikke å ta lappen, men min yngste er i gang nå. Han betaler selv. Det hjelper selvsagt at begge mine har mer enn nok til å finansiere dette selv, de er uvanlig flinke til å spare, har tjent penger i årevis og spart alle store pengegaver fra besteforeldre. Så jeg synes ikke spesielt synd på dem.

Men er det vanligst at foreldre betaler lappen, altså? Poll kommer.

Sist redigert av Hyacinth : 17-08-20 kl 10:17.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.