Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.
Jeg tenker at retningslinjen er MAX - og at man ikke behøver å makse ut veldig ofte hvis det ikke er helt nødvendig. Noen av oss må treffe fler enn det anbefalt antallet på grunn av jobb, og da kan jo vi andre som ikke må, treffe færre.
Reglene om å holde seg mest mulig hjemme og å ha hjemmekontor hvis man kan, gjelder fortsatt. Regelen om unødvendige fritidsreiser gjelder fortsatt. Håndvaskregelen gjelder definitivt fortsatt.
Dette. Regelen om å unngå selskapeligheter og påskeselskap gjelder også. Og at ute er bedre enn inne - om man kan velge. Jeg synes ikke dette er så vrient må jeg innrømme. Man trenger ikke makse ut, gjør det du må. Ja, vi har grillet ute med besteforeldrene en gang i påsken. Jeg tenker at ivaretakelse av familie kan prioriteres. Nei, jeg arrangerer ikke en voksenmiddag med venner nå. Alt blir jo en vurdering av hva som er nødvendig og skal prioriteres. Barna får ikke være sammen med mange venner på en gang. Da blir det pussig om jeg ber en haug venninner og har fest i hagen, men klart vi kan prioritere å grille ute med svigermor som bor alene og ikke har sett oss på lenge.
|