Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når er det lov å bli lei seg over en julegave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-19, 20:42   #20
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er det lov å bli lei seg over en julegave?

Jeg tenker det er lov å bli skuffet, og en ganske naturlig reaksjon for barn.

Hvis jeg hadde vært besteforelder som har pleid å gi det samme til barnebarna hvert år, og så et år gir en mindre gave, så hadde jeg nok gitt noe helt annet enn de pleier å få. Ikke akkurat det samme, minus pengene. Jeg hadde nok nevnt på det til foreldrene så de kunne forventningsstyre også.

Som forelder selv er jeg vant til ulikt gavenivå hos de to settene med besteforeldre. Der svigers har en fast sum som må brukes opp til hvert barnebarn til hver jul og bursdag, gir mine foreldre det ungene trenger eller ønsker seg det året. Dermed hadde det aldri falt meg inn å etterlyse gaver. Med svigers med sitt uttalte likhetsprinsipp så kunne jeg kanskje fått mannen til å nevne det hvis et av barna fikk mye mindre enn de andre.

Det er synd hvis besteforeldrene har glemt å legge i penger, men hvis du vet at de har mindre penger enn før så høres det ut som en like sannsynlig forklaring.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.