Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spinnoff - sydentur med surt barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-19, 10:57   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Godt poeng Eg opplever ikkje sure ungdomar på ferie heldigvis, det er meir måten å snakke om sjølve ferien. I år var det til dømes fryktelig kjedelig at ho var den EINASTE som skulle på ferie etter Norway Cup og ikkje før. Sjølv om ho då reiser tre veker til sydenland

Det siste kan jeg faktisk skjønne. De lever i nuet, og venner er utrolig viktige. Hvis de har tre uker hjemme først, der alle vennene er på ferie, så er det jo kjedelig, selv om de skal på en flott ferie etterpå. Vi drar på ferie neste uke, og jeg ser hvilken verdi det har for min tenåring å ha et par venner som også har vært hjemme til nå. De henger sammen om dagene og finner på ting, og koser seg skikkelig. Hvis disse hadde vært på ferie hadde hun nok dødd av kjedsomhet, og med det korte tidsperspektivet de opererer i hadde det ikke føltes som en trøst at vi skulle på ferie senere, etter Dana cup. Det er jo driiiit lenge til. Så det kunne hun fint funnet på å klage over, selv om hun er helt fornøyd med hva vi skal senere og gleder seg. Det ville også kunne lagt en demper på ferien om alle vennene da var kommet hjem, og disse møttes og fant på ting sammen siste delen av ferien, mens vi var bortreist. Jeg jobber med å ikke bli skuffet over manglende entusiasme, men å heller ta inn over meg at det er slik tenåringer fungerer. De har nådd en alder der venner og hva disse synes er viktigere enn familie. Hvis de er misfornøyde og mye heller ville vært et annet sted enn der foreldrene har planlagt og betalt dyrt for å dra, for at det skal bli en fin opplevelse, så er det skuffende og ikke minst usjarmerende. Men de har ikke "blitt slik", det er en forbigående periode, og de kommer sannsynligvis ut i andre enden som både flotte, hensynsfulle og takknemlige mennesker.

Sist redigert av My : 11-07-19 kl 12:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.