Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-19, 11:42   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det trenger ikke være et slit, jeg synes det var veldig koselig å stelle i stand forrige gang, det blir uansett en minnerik dag.
Synes du holder et veldig bra budsjett Tally! Jeg er så dårlig på sånt, og ramlet litt i konf-gryta når det kom til blomster osv. sist. Det ble fint da, men hadde sikkert blitt like fint om jeg hadde ordnet mer selv.

Det som virkelig drar prisen i været her er bunaden, det er nesten galskap..

Ja, kjære vene, skulle han hatt bunad hadde nok budsjettet sett annerledes ut, ja.

Vi betaler 2000 for lokale som vi da har i to dager, har brukt 500 på servietter, duker og litt pynt, blomster plukkes og lages av familiemedlem, ingredienser handles i Sverige, også bestiller vi to retter. De to bestilte rettene pluss dressen er jokeren i dette, der vet vi ikke hva prisen blir til slutt. Så om det drar på litt så er det mulig vi bikker 10.000 med litt.

Vi har vært veldig heldig med lokale, stressnivået hadde vært betydelig høyere om vi måtte stæsje alt samme dag. Hadde vi ikke hatt så stor familie ser jeg for meg at restaurantmiddag kunne vært veldig fint. Men vi har nå denne digre gjengen.

Jeg er veldig fornøyd med menyen vi har satt sammen, da!
Klassisk koldtbord
Roastbeef
Spansk skinke
Skinkestek
Røkelaks/kokt ørret
Egg
reker
Klassisk potetsalat
tomater
majones
ost
kjeks
brød/rundstykker
salatblader

Amerikana
Cowboy Caviar
Tortillachips
Pizzasnurrer kylling/vegetar
Kyllingvinger
burgere
burgerbrød
maisbrød
deviled eggs?
street corn salad/ost på siden?
potato salad
pigs in a blanket

Asia
stekt ris kylling/vegetar
gyoza/dumplings kylling/vegetar

Misc
Vannmelonsalat
ceviche
Vanlig salat
Pai?

Alt dette er satt inn i et kryssdiagram for å sjekke at alle gjestene med sine allergier og andre dietary needs kan spise seg mette. OG fargemerket mtp hva som skal kjøpes, lages i forveien og varmes opp.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.