Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Beløp på pengegave i konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-18, 20:47   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.303
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beløp på pengegave i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Synes flere tusen er vanvittig mye, og selv om vi har råd det, så setter det en standard jeg ikke synes er nødvendig, snarere tvert imot. Hvorfor man ønsker å gi slike summer skjønner jeg heller ikke helt.

Jeg synes 1000 er mer enn nok, virkelig, og vi har gitt hhv 750, 800 og 1000 til våre nieser og nevøer på mannens side, og de ga 1000 til vårt barn noen år senere. Men på min side var summen som ble gitt mer enn det dobbelte, så jeg synes det er vanskelig å ikke gi likt som vår konfirmant fikk, det må jeg ærlig innrømme.

Tremenninger ville fått 500 av oss. Var nylig i konfirmasjon til venninnes datter. Vi ga 500.

Jeg tenker det kommer an på hvor stor familie man har. Hvis man har en veldig liten familie så skjønner jeg at noen har lyst til å gi litt mer, hvis de har mulighet, for at forskjellen ikke skal bli så stor i forhold til de som har drøssevis av slektninger.

Men i prinsippet er jeg enig med deg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no