Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis året er en sirkel ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-17, 15:08   #11
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis året er en sirkel ...

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Januar går fra 12 til 1. Februar fra 1 til 2 og da går mars fra 2 til 3.
Kan til nød akseptere fra tre til fire.

Men du skrev jo innledningsvis at "Alle med vettet i behold plasserer mars på tre". Men du mener altså at slutten av mars er på kl. 3, da.

Jeg mener selvsagt(!) at året starter med 0 (dvs. på 12), og at når januar er slutt er klokka 1 og når februar er slutt er klokka 2 osv. Altså, som du skriver i denne posten, at mars går fra 2 til 3.

Man begynner selvsagt med null. Akkurat som man er null år det første året man lever - i det man blir ett år begynner man faktisk på sitt 2. år. I det måneds-klokka blir ett begynner man på måned nr. 2. Easy peasy.

Når det er sagt, jeg har aldri forestilt meg året som en sirkel før jeg "ble tvunget" til det i denne posten. Hvis jeg skal konkretisere mine vage visualiseringer av året er det en lang og god nedoverbakke fra nyttår til forsommer, stabilt og trygt horisontalt over sommeren, og deretter en lang, slakk motbakke til nyttår igjen og en ustabil topp som man kan skli utfor ved et uhell ved nyttår.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.