Sv: Ting som irriterer volum IV
Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.
Det er hyggelig, jeg gjør det for barna. Og vi runder 20 stk i famileselskap, men da er det ingen som herjer og skal passes på. Eller som sist, er frekke ved tilsnakk.
Men ok. Antall besøkende har vært tatt opp av lærere før. Jeg har snakket med lærer som igjen skal be om litt moderasjon i antall besøkende. Ett søsken og en voksen går fint. Denne gang har vi store familier i gruppen.
Og vi får ta frekkhet med foreldrene, og neste gang invitere en til to i tillegg til klassevennen.
Ja, det er jo flere som er enebarn, kanskje med single foreldre, som derfor bor i ganske små leiligheter. Da er det krevende nok bare å få plass til 5-6 barn, om man ikke skal klemme inn 6 hele familier. Da kan nok terskelen for å arrangere bli uoverkommelig høy for mange.
Jeg synes også det er hyggelig med fullt hus, men jeg ser verdien av at en mindre gruppe skal ha litt rolig kvalitetstid sammen, og "tvinges" til å samhandle med barn de ellers ikke ville valgt å leke med. Særlig når det gjelder tvillingene har jeg vært bevisst på at når en har vennegruppe hjemme skal den andre vekk. Særlig guttungen er veldig populær, og har mange venner, og hvis han er hjemme når tvillingsøstra har vennegruppe er sjansen stor for at i alle fall guttene på gruppa heller vil leke med han enn med de andre på gruppa. Og motsatt, han har vært på vennegruppe med tvillingsøstra si bestevenninne. Da er det greit at hun ikke er hjemme når han har vennegruppetreff, ellers ville bare hun og bestevenninna leke tett sammen med sin greie, som de likevel gjør mange ganger i uka, og hele poenget ville vært bore.
Sist redigert av My : 19-09-17 kl 11:04.
|