Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Folk er jo ikke reddere for høyreekstreme. Det er jo hele paradokset. Breivik blir oftere beskrevet som gal enn som fundamental terrorist. Hans handlinger blir forklart i psyke. Muslimske terrorister blir forklart i religiøs overbevisning.
Høyreekstreme strømninger blir beskrevet som små og lite å bekymre seg for, muslimsk terrorisme er "alle" forberedt på. Selv om det bare er høyreekstreme som har utført terrorhandlinger i Norge.
Når jeg skrev folk, så mente jeg egentlig jeg. For jeg er veldig skremt av høyreekstremisme blir bortforklart og ufarliggjort og mange fra Trump og innover, sier at de ekstreme på begge sider er like ille. De er jo overhode ikke det per i dag. det har vært en rekke høyreekstreme fæle handlinger i den vestlige verden, og det er skremmende at det bagatelliseres til å være "Like ille på begge sider".
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|